loading...

محققان علمي پژوهشي

محققان علمي پژوهشي

بازدید : 241
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

شهيد پژوهي , بهترين و قدرتمندترين نمونه‌هاي موجود در محيط آموزشي, در واقعبهترين نمونه از گردآوري شهادت است كه توسط مركز دانلود تحقيقات پروندهآموزشي تهيه شده‌است.

اهميت شهادت در تدريس فضاهاي آموزشي مانند پژوهش در نظام آموزشي يكي ازموضوعاتي است كه بسياري از پژوهشگران آموزشي بر آن متمركز شده‌اند. تحقيق در كلاس, تحقيق در مدرسه, تحقيق درباره نحوه يادگيري و يادگيري, تحقيق در مورد مسايل طبقه طبقه, درس مي‌تواند يكي از چالش‌هاي نظام آموزشي باشد. بسياري از اساتيد, معلمان و معلمان معتقدند كه تحقيقات آموزشي ممكن است قادر بهشناسايي و حل مسايل مربوط به سيستم آموزشي (در مدارس و موضوعات درسي)نباشند. در واقع پژوهشگران آموزشي نتوانسته اند مشكلات واقعي يادگيري ويادگيري را شناسايي و حل كنند و بسياري از تحقيقات آموزشي درون قفسه‌ها وكتابخانه‌ها به دليل نداشتن خاك مورد استفاده قرار نمي‌گيرند? شهيد بهشتي بهعنوان يك محقق, به دنبال شناسايي و حل مسايل در داخل مدرسه و كلاس است كهعامل اصلي آن معلم است. ~~~ معلم او با مشكل آموزش, يادگيري و تدريس مواجه است و در اين جستجوي نظام‌مند, خود - ارزياب محقق متفكر است. معلمان ممكناست دانش‌آموز يا يك موضوع خاص را ياد بگيرند, مشكل آن, يا معلمان همتايانخود در تدريس مشكلي دارند. آن‌ها فقط درباره يك مشكل فكر مي‌كنند و خودشان ازنتايج (نتايج) كارهايشان استفاده خواهند كرد.

اگر معلم وقايع داخل كلاس را ثبت كند, او مي‌خواهد خودش / خود / روش تدريسخود را ببيند و دوباره آن را بررسي كند. لازم به ذكر است كه معلمان ژاپني علاقمند بهيك معلم هم‌كار (هم‌كار) از كلاس خود براي ديدن جنبه‌هاي پنهان تدريس و يادگيري- چگونگي ارتباط با دانش آموزان - چگونگي بيان زبان گفتگو - چگونگي نگاه كردن بهاستاد (نظير) در محيط واقعي كلاس دعوت مي‌كنند. اگر در كلاس, ناظران فعاليوجود دارند كه در تدريس دخالت ندارند. تنها در صورتي ثبت مي‌شوند كه دانش‌آموزدر نظر گرفته شود. هند, توجه به يادگيري دانشجويان.

مربيان برنامه آموزشي شهيد بهشتي براي يادگيري از همكاران و مديريت كلاس خودآمده‌اند, مديريت دوستان كلاس آن‌ها به هم شبيه است. معلمان در همكاران خود, دوست و رفتار همسالان خود را تماشا مي‌كنند, در حالي كه گوش دادن فقط بهشنونده و شنونده فعال است) يك معلم كالج است, آن‌ها پس از فارغ‌التحصيلي به هم مي‌نشينند و به دانشجويان درباره نحوه آموزش, تعامل با دانش‌آموز, مشاورهمي‌دهند.

شهدا در درس خواندن و درس خواندن درس, تلاشي براي بهبود آموزش است.خواندن, نوشتن, صحبت كردن و … قدم گذاشتن به راه تقويت يادگيري و آموزش, بهروش خود بگوييد كه بايد برود.

شايد تمركز بر بحث (مطالعه استاد دانشجو) يا نويسندگان شهادت, جرقه‌اي بود كهمن در تماشاي و بازديد از مدارس ژاپني داشتم.

مطالعه درس (شاهد) رويكردي نسبتاً جديد است كه در زمينه طراحي آموزشي به مقدار زيادي دست يافته‌است; اين روش در ژاپن توسعه‌يافته و مورد استفاده قرارگرفته‌است. در اين رويكرد, گروهي از معلمان كه به يك واحد آموزش مي‌دهند, بهطور مشترك دروس خود را طراحي خواهند كرد. در اين پژوهش سعي شده بهترينروش تدريس در اين درس ارائه شود. سپس يك عضو گروه همان درس را درسمي‌خوانند و براي درس مورد مطالعه قرار مي‌گيرند, و بقيه اعضاي گروه (معلمان) او رامشاهده مي‌كنند, و اعضاي ناظر به دقت آموزش هم‌كار خود را بررسي مي‌كنند و اظهار نظر مي‌كنند و آن‌ها يادداشت مي‌كنند. پس از اتمام دوره آموزش, همه معلمان با همآمدند و داده‌ها را از طريق مشاهده جمع‌آوري و به آن‌ها آموزش دادند.

گام بعدي, با توجه به درس‌هاي ارائه‌شده, برنامه درس و تعريف كمبودها در غناي آناست. همچنين درسي براي آموزش وجود دارد, اما اين بار توسط يك هم‌كار ديگر[معلم] از گروه. اين كار تا زماني ادامه خواهد يافت كه همه اعضاي گروه از موفقيتبرنامه درس و اجراي آن مطمئن باشند. برخي از موفقيت‌هاي ژاپن در آزمون‌هايبين‌المللي (تيمز) و يكي از دلايل عملكرد خوب دانشجويان ژاپني در آزمون‌هايبين‌المللي از همان برنامه درس استفاده مي‌كنند.. Martypical Pajouhi، با اينكه موفقيت‌هاي چشمگيري در دنياي سيستم‌هايآموزشي داشته‌است، اما با مشكلات و مشكلاتي همراه بوده و به طور خلاصهچالش‌هاي پيش روي آن را مورد خطاب قرار مي‌دهد.

.

شهيد پژوهي براي هر نوآوري، ما معمولاً با سه نوع چالش روبرومي‌شويم، شاهد Pajouh يك چيز جديد است كه استثنايي محسوب نمي‌شود. اينچالش‌ها شامل موارد ذيل مي‌باشند: شهيد -، چالش‌ها، تحقيقات شهيدان، وچالش‌هاي دوشيزه تحقيقاتي دوشيزه.

الف. چالش‌هاي اجرايي: ظاهر ساده شهادت مي‌تواند پيامدهاي آن را پنهان كند.ريچاردسون (۱: ۲۰۰۴) اين را بيان مي‌كند: شهيد _ شما يكي از آن استراتژي‌هايتوسعه حرفه‌اي است كه ظاهر فريب آميز دارند، اما در واقع هنگامي كه فرد شروع بهاكتشاف و كنار آمدن با اين ظاهر ساده مي‌كند، در عمل هر گام بسيار پيچيده است.بسياري از مطالعات براي بررسي چالش‌هاي شهادت طلبانه انجام شده‌اند كه نتايجآن‌ها به طور كلي نشان‌دهنده چالش‌هاي عملياتي است، از جمله: فقدان دانش كافيدر مورد شهادت معلمان و فقدان ابزارهاي جمع‌آوري داده‌ها مانند دوربينcamcorders در يادگيري دانش آموزان، و تا حدودي به دليل فقدان عقيده، فقدانانگيزه، انتظار زودهنگام شكست در بازگشت به اين الگو است. بنابراين تدريس وآشنا كردن آن‌ها با شهادت بسيار مهم است.

شهيد پژوهي در مورد فعاليت‌هاي فرهنگي شهيد پژوهي به طور تاريخيراه‌حل‌هايي را مي‌پذيرند كه با چالش‌ها برخورد مي‌كنند. اين راه‌حل‌ها معمولاً توسطتلاش مشترك انساني براي رسيدن به يك فرآيند روزانه ثابت در طول زمان شكلمي‌گيرند. فعاليت فرهنگي به تدريج و به تدريج تغيير مي‌كند و روند شكل‌گيري آن‌هابراساس فرآيندهاي موجود است.

ايده اصلي شهادت، بهبود و بهبود فرآيند آموزش، يادگيري و تدريس است. علاوه بريادگيري معلمان، بر پيشرفت دانش آموزان تاكيد دارد.

بنابراين بايد توجه داشت كه تحقيق مشترك در كلاس وقت گير است و منجر بهبهبود تدريجي مي‌شود، بنابراين نبايد انتظار داشته باشد كه نتايج فوري ارائه شود.

يكي از چالش‌هاي پيش رو، سو تفاهم به دليل اجراي شهادت است. همانطور كه بيانشد، شهادت براساس الگوي بهبود مستمر و طولاني‌مدت است، در حالي كه بسياري از مردم، به خصوص مديران، انتظار دارند كه پس از مدتي كوتاه، نتايج بهبود خواهنديافت. نمرات دانش آموزان به دست مي‌آيد، اما بايد در دراز مدت انتظار آن‌ها را داشته باشند. برخي از معلمان در ايالات‌متحده نيز چند ماه پيش براي مطالعه چنددرس تلاش كردند. آن‌ها استدلال مي‌كنند كه با اين رويكرد، همه دروس برنامه‌درسيخود را در برخي موارد تحت پوشش قرار نداده اند، در حالي كه تمركز بر روي يادگيريدانش آموزان است و انتقاد نيز از كار مشترك كشيده شده‌است (Sarnik Arani وMathuba، ۲۰۰۶)، برخي از مردم فكر مي‌كنند كه شهدا فرصت‌هاي بسياريمي‌خواهند و باعث اخلال در كار معلم مي‌شوند.

سو تفاهم ديگر اين است كه به علت تشابه برخي از شرايط شهادت با جريان‌هايديگر, اغلب با آن‌ها برابر دانسته مي‌شوند. اين روش به معلمان اجازه مي‌دهد تا درموقعيت‌هاي آموزشي واقعي شركت كنند و بازخورد فوري دريافت كنند. ازعملكردشان.

شهدا پيوسته بر يادگيري دانش آموزان متمركز هستند.

رفتار تدريس براساس تكنيك‌ها يا مهارت‌هاي خاص تعريف مي‌شود, به طوري كه يكدرس خاص را مي‌توان متمركز كرد, به طوري كه يك درس خاص با تمركز بر مهارت,آموزش داده شود. يك مربي درس مي‌دهد كه نام فعاليت بر روي نام دانش‌آموزمتمركز شده‌است, معمولاً آموزش معلم - معلم, گرفته‌شده و سپس با مربي بررسيمي‌شود. اين ويديو ممكن است در فضاي كلاس واقعي يا در يك حالت آموزش معلممصنوعي رخ دهد, و دانش آموزان با تامل در تدريس خود, از ديدگاه‌هاي مربي درمورد رفتارهاي آموزشي خود آگاه شوند, در حالي كه آن‌ها بايد خاطرنشان كنند كهشهادت به عنوان يك روش پيوسته براي بهبود آموزش مورد تاكيد قرار مي‌گيرد و بهكار بردن معلم به دنبال شهادت است. برخي نيز فكر مي‌كنند كه تنها با انتخاب هدفو پي‌گيري فعاليت‌ها بهبود مي‌يابد. برخي گروه‌ها نيز درگير جزئيات هستند و اهدافاصلي را فراموش كرده‌اند. همچنين اعتقاد بر اين است كه به دليل شهادت ژاپن,اقدامات معلمان ژاپني بايد تقليد شود, لازم به ذكر است كه شهادت مانند يك نقشهاست, نه هدف آن.

به منظور پي‌گيري و توسعه دانش حرفه‌اي توليد شده, گروه‌هاي شهادت بايد بايكديگر در ارتباط باشند. لازم به ذكر است كه هدف شهادت, ايجاد بهترين گروهنيست, چيزي كه دانش تخصصي را توليد مي‌كند, مشاركت در ايده‌ها است. در چنينشرايطي, از منظر دانش نظام‌مند, حضور فعال در فرآيند شهادت نياز به آگاهي اساسيمعلمين درباره اصول علمي يادگيري و يادگيري - فرصت مشاركت در فرآيندتصميم‌گيري دارد - در مقايسه با كشورهايي كه از توليد نظريه‌هاي تربيتي نشاتمي‌گيرند, فرهنگ مدرسه فاصله بين تمرين و آموزش تئوري در ايران را بيشتر نشانمي‌دهد.

ايده كليدي شهيد بهشتي, شهيد بهشتي مي‌تواند راه حلي مناسب براي كاهشمشكلات پژوهشي در مدارس باشد, مشروط بر اينكه در فرآيند شهادت, معلمان بيشاز معلمان و فرهنگ‌هاي جديد معلمان مورد تاكيد قرار گيرند. آن‌ها به تدريجتجربيات و دستاوردهاي خود را به اشتراك مي‌گذارند. آن‌ها خوب كار مي‌كنند و با هم‌كار مي‌كنند و حس مسئوليت جمعي به آن‌ها كمك مي‌كند شرايط بهتري براي كارحرفه‌اي ايجاد كنند. از ديدگاه فرهنگ حرفه‌اي و حرفه‌اي: مهارت‌هاي ارتباطي و نحوهتعامل با يكديگر نيازمند تمرين بيشتر است, نبايد فراموش شود كه شهدا فرصتيبراي يادگيري از يكديگر دارند تا اينكه استاد ارزشيابي دانشكده.

مشكلات اجراي و تداوم نماز در زير برخي از چالش‌هاي اجرا و تداوم شهادت ازديدگاه دانش و فرهنگ حرفه‌اي است: وضعيت اجتماعي, فرهنگي و اقتصادي معلماندر ايران با ژاپن فرق مي‌كند. معلمان ايران فرصت استفاده از روش‌هاي حرفه‌ايآموزش ژاپني را ندارند.

معلمان به زمان بيشتري نياز دارند تا به تدريج بياموزند كه بررسي تدريس معلملزوماً ارزيابي خودكار نيست.

مديران مدارس بخش عمده‌اي از پيشرفت تحصيلي دانش آموزان را تشكيل مي‌دهند.

پژوهشگران آموزشي در دانشگاه‌هاي ايران نسبت به روش‌هاي تحقيق بيشتر بهروش‌هاي كمي علاقه‌مند هستند.

مديران مدارس بيشتر نگران هستند كه شهادت تاثير منفي بر نظم مدرسه, كلاس ورفتار معلم دارد. به اين دليل كه جاي خالي كلاس و معلم در كلاس هم كلاسيهستند.

جهاني شدن, فن‌آوري اطلاعات, ارتقاي اقتصاد دانش, و تغييرات اجتماعي‌اقتصادي كهدر نتيجه توسعه سريع اهداف, سياست‌ها, برنامه‌ها, محتوا و روش‌هاي تحصيل بهوجود آمده‌اند. پژوهش حاضر از نوع توصيفي - همبستگي است. بنابراين, حركتفرهنگي و حرفه‌اي زمان, راه حلي براي همه مسايل تربيتي و تربيتي نيست.

شهيد بهشتي يك فرهنگ حرفه‌اي معلمان, مدرسه و مدرسه است كه براساس اينفرض اساسي است كه فردي كه در جايگاه معلم ايستاده‌است كيفيت تدريس را از دست مي‌دهد. مدرسه فقط جايي براي تدريس به عنوان شغل معلمي نيست. بلكهمكاني براي يادگيري مداوم و مشاركتي معلم است. بدون يادگيري مداوم, معلمتوانايي آموزش موثر را از دست مي‌دهد.

معلمان در فرآيند شهادت ياد مي‌گيرند كه از يكديگر ياد بگيرند, تجربيات خود را به اشتراك بگذارند و به تدريس خود تجديد نظر كنند. با مشاركت در دايره طراحيمساله, برنامه‌ريزي, تفكر, عمل, مشاهده, بازانديشي و يادگيري, نوعي تحقيقاتعملكرد بحراني است. به علاوه, شاهد فرصتي را براي معلمان ايراني فراهم مي‌كند تااز تجربيات و ديگر تجربيات خود بياموزند و به طور مشاركتي به بهبود آموزش كمك كنند.

بزرگ‌ترين هدف تحصيل علم نيست, بلكه يادگيري همزمان, محيط رواني بهتري برايكار در مدرسه فراهم مي‌كند و شوق يادگيري را افزايش مي‌دهد. شهيد بهشتي به تدريج به عنوان فرهنگ بهبود آموزش و گفتگو با خود و ديگران در مدارس ظاهر مي‌شود و عاملي موثر در بهبود آموزش حرفه‌اي معلمان در مدرسه است.

اجازه دهيد يادآوري كنيم كه شهادت يك پروژه نيست كه محققان, معلمان يا معلمانارشد را انتخاب كند, بلكه يك فرهنگ توان‌بخشي حرفه‌اي براي ترويج يادگيرياثربخش باشد.

شهيد پژوهي , بهترين و قدرتمندترين نمونه‌هاي موجود در محيط آموزشي, در واقعبهترين نمونه از گردآوري شهادت است كه توسط مركز دانلود تحقيقات پروندهآموزشي تهيه شده‌است.

اهميت شهادت در تدريس فضاهاي آموزشي مانند پژوهش در نظام آموزشي يكي ازموضوعاتي است كه بسياري از پژوهشگران آموزشي بر آن متمركز شده‌اند. تحقيق در كلاس, تحقيق در مدرسه, تحقيق درباره نحوه يادگيري و يادگيري, تحقيق در مورد مسايل طبقه طبقه, درس مي‌تواند يكي از چالش‌هاي نظام آموزشي باشد. بسياري از اساتيد, معلمان و معلمان معتقدند كه تحقيقات آموزشي ممكن است قادر بهشناسايي و حل مسايل مربوط به سيستم آموزشي (در مدارس و موضوعات درسي)نباشند. در واقع پژوهشگران آموزشي نتوانسته اند مشكلات واقعي يادگيري ويادگيري را شناسايي و حل كنند و بسياري از تحقيقات آموزشي درون قفسه‌ها وكتابخانه‌ها به دليل نداشتن خاك مورد استفاده قرار نمي‌گيرند? شهيد بهشتي بهعنوان يك محقق, به دنبال شناسايي و حل مسايل در داخل مدرسه و كلاس است كهعامل اصلي آن معلم است. ~~~ معلم او با مشكل آموزش, يادگيري و تدريس مواجه است و در اين جستجوي نظام‌مند, خود - ارزياب محقق متفكر است. معلمان ممكناست دانش‌آموز يا يك موضوع خاص را ياد بگيرند, مشكل آن, يا معلمان همتايانخود در تدريس مشكلي دارند. آن‌ها فقط درباره يك مشكل فكر مي‌كنند و خودشان ازنتايج (نتايج) كارهايشان استفاده خواهند كرد.

اگر معلم وقايع داخل كلاس را ثبت كند, او مي‌خواهد خودش / خود / روش تدريسخود را ببيند و دوباره آن را بررسي كند. لازم به ذكر است كه معلمان ژاپني علاقمند بهيك معلم هم‌كار (هم‌كار) از كلاس خود براي ديدن جنبه‌هاي پنهان تدريس و يادگيري- چگونگي ارتباط با دانش آموزان - چگونگي بيان زبان گفتگو - چگونگي نگاه كردن بهاستاد (نظير) در محيط واقعي كلاس دعوت مي‌كنند. اگر در كلاس, ناظران فعاليوجود دارند كه در تدريس دخالت ندارند. تنها در صورتي ثبت مي‌شوند كه دانش‌آموزدر نظر گرفته شود. هند, توجه به يادگيري دانشجويان.

مربيان برنامه آموزشي شهيد بهشتي براي يادگيري از همكاران و مديريت كلاس خودآمده‌اند, مديريت دوستان كلاس آن‌ها به هم شبيه است. معلمان در همكاران خود, دوست و رفتار همسالان خود را تماشا مي‌كنند, در حالي كه گوش دادن فقط بهشنونده و شنونده فعال است) يك معلم كالج است, آن‌ها پس از فارغ‌التحصيلي به هم مي‌نشينند و به دانشجويان درباره نحوه آموزش, تعامل با دانش‌آموز, مشاورهمي‌دهند.

شهدا در درس خواندن و درس خواندن درس, تلاشي براي بهبود آموزش است.خواندن, نوشتن, صحبت كردن و … قدم گذاشتن به راه تقويت يادگيري و آموزش, بهروش خود بگوييد كه بايد برود.

شايد تمركز بر بحث (مطالعه استاد دانشجو) يا نويسندگان شهادت, جرقه‌اي بود كهمن در تماشاي و بازديد از مدارس ژاپني داشتم.

مطالعه درس (شاهد) رويكردي نسبتاً جديد است كه در زمينه طراحي آموزشي به مقدار زيادي دست يافته‌است; اين روش در ژاپن توسعه‌يافته و مورد استفاده قرارگرفته‌است. در اين رويكرد, گروهي از معلمان كه به يك واحد آموزش مي‌دهند, بهطور مشترك دروس خود را طراحي خواهند كرد. در اين پژوهش سعي شده بهترينروش تدريس در اين درس ارائه شود. سپس يك عضو گروه همان درس را درسمي‌خوانند و براي درس مورد مطالعه قرار مي‌گيرند, و بقيه اعضاي گروه (معلمان) او رامشاهده مي‌كنند, و اعضاي ناظر به دقت آموزش هم‌كار خود را بررسي مي‌كنند و اظهار نظر مي‌كنند و آن‌ها يادداشت مي‌كنند. پس از اتمام دوره آموزش, همه معلمان با همآمدند و داده‌ها را از طريق مشاهده جمع‌آوري و به آن‌ها آموزش دادند.

گام بعدي, با توجه به درس‌هاي ارائه‌شده, برنامه درس و تعريف كمبودها در غناي آناست. همچنين درسي براي آموزش وجود دارد, اما اين بار توسط يك هم‌كار ديگر[معلم] از گروه. اين كار تا زماني ادامه خواهد يافت كه همه اعضاي گروه از موفقيتبرنامه درس و اجراي آن مطمئن باشند. برخي از موفقيت‌هاي ژاپن در آزمون‌هايبين‌المللي (تيمز) و يكي از دلايل عملكرد خوب دانشجويان ژاپني در آزمون‌هايبين‌المللي از همان برنامه درس استفاده مي‌كنند.. Martypical Pajouhi، با اينكه موفقيت‌هاي چشمگيري در دنياي سيستم‌هايآموزشي داشته‌است، اما با مشكلات و مشكلاتي همراه بوده و به طور خلاصهچالش‌هاي پيش روي آن را مورد خطاب قرار مي‌دهد.

.

شهيد پژوهي براي هر نوآوري، ما معمولاً با سه نوع چالش روبرومي‌شويم، شاهد Pajouh يك چيز جديد است كه استثنايي محسوب نمي‌شود. اينچالش‌ها شامل موارد ذيل مي‌باشند: شهيد -، چالش‌ها، تحقيقات شهيدان، وچالش‌هاي دوشيزه تحقيقاتي دوشيزه.

الف. چالش‌هاي اجرايي: ظاهر ساده شهادت مي‌تواند پيامدهاي آن را پنهان كند.ريچاردسون (۱: ۲۰۰۴) اين را بيان مي‌كند: شهيد _ شما يكي از آن استراتژي‌هايتوسعه حرفه‌اي است كه ظاهر فريب آميز دارند، اما در واقع هنگامي كه فرد شروع بهاكتشاف و كنار آمدن با اين ظاهر ساده مي‌كند، در عمل هر گام بسيار پيچيده است.بسياري از مطالعات براي بررسي چالش‌هاي شهادت طلبانه انجام شده‌اند كه نتايجآن‌ها به طور كلي نشان‌دهنده چالش‌هاي عملياتي است، از جمله: فقدان دانش كافيدر مورد شهادت معلمان و فقدان ابزارهاي جمع‌آوري داده‌ها مانند دوربينcamcorders در يادگيري دانش آموزان، و تا حدودي به دليل فقدان عقيده، فقدانانگيزه، انتظار زودهنگام شكست در بازگشت به اين الگو است. بنابراين تدريس وآشنا كردن آن‌ها با شهادت بسيار مهم است.

شهيد پژوهي در مورد فعاليت‌هاي فرهنگي شهيد پژوهي به طور تاريخيراه‌حل‌هايي را مي‌پذيرند كه با چالش‌ها برخورد مي‌كنند. اين راه‌حل‌ها معمولاً توسطتلاش مشترك انساني براي رسيدن به يك فرآيند روزانه ثابت در طول زمان شكلمي‌گيرند. فعاليت فرهنگي به تدريج و به تدريج تغيير مي‌كند و روند شكل‌گيري آن‌هابراساس فرآيندهاي موجود است.

ايده اصلي شهادت، بهبود و بهبود فرآيند آموزش، يادگيري و تدريس است. علاوه بريادگيري معلمان، بر پيشرفت دانش آموزان تاكيد دارد.

بنابراين بايد توجه داشت كه تحقيق مشترك در كلاس وقت گير است و منجر بهبهبود تدريجي مي‌شود، بنابراين نبايد انتظار داشته باشد كه نتايج فوري ارائه شود.

يكي از چالش‌هاي پيش رو، سو تفاهم به دليل اجراي شهادت است. همانطور كه بيانشد، شهادت براساس الگوي بهبود مستمر و طولاني‌مدت است، در حالي كه بسياري از مردم، به خصوص مديران، انتظار دارند كه پس از مدتي كوتاه، نتايج بهبود خواهنديافت. نمرات دانش آموزان به دست مي‌آيد، اما بايد در دراز مدت انتظار آن‌ها را داشته باشند. برخي از معلمان در ايالات‌متحده نيز چند ماه پيش براي مطالعه چنددرس تلاش كردند. آن‌ها استدلال مي‌كنند كه با اين رويكرد، همه دروس برنامه‌درسيخود را در برخي موارد تحت پوشش قرار نداده اند، در حالي كه تمركز بر روي يادگيريدانش آموزان است و انتقاد نيز از كار مشترك كشيده شده‌است (Sarnik Arani وMathuba، ۲۰۰۶)، برخي از مردم فكر مي‌كنند كه شهدا فرصت‌هاي بسياريمي‌خواهند و باعث اخلال در كار معلم مي‌شوند.

سو تفاهم ديگر اين است كه به علت تشابه برخي از شرايط شهادت با جريان‌هايديگر, اغلب با آن‌ها برابر دانسته مي‌شوند. اين روش به معلمان اجازه مي‌دهد تا درموقعيت‌هاي آموزشي واقعي شركت كنند و بازخورد فوري دريافت كنند. ازعملكردشان.

شهدا پيوسته بر يادگيري دانش آموزان متمركز هستند.

رفتار تدريس براساس تكنيك‌ها يا مهارت‌هاي خاص تعريف مي‌شود, به طوري كه يكدرس خاص را مي‌توان متمركز كرد, به طوري كه يك درس خاص با تمركز بر مهارت,آموزش داده شود. يك مربي درس مي‌دهد كه نام فعاليت بر روي نام دانش‌آموزمتمركز شده‌است, معمولاً آموزش معلم - معلم, گرفته‌شده و سپس با مربي بررسيمي‌شود. اين ويديو ممكن است در فضاي كلاس واقعي يا در يك حالت آموزش معلممصنوعي رخ دهد, و دانش آموزان با تامل در تدريس خود, از ديدگاه‌هاي مربي درمورد رفتارهاي آموزشي خود آگاه شوند, در حالي كه آن‌ها بايد خاطرنشان كنند كهشهادت به عنوان يك روش پيوسته براي بهبود آموزش مورد تاكيد قرار مي‌گيرد و بهكار بردن معلم به دنبال شهادت است. برخي نيز فكر مي‌كنند كه تنها با انتخاب هدفو پي‌گيري فعاليت‌ها بهبود مي‌يابد. برخي گروه‌ها نيز درگير جزئيات هستند و اهدافاصلي را فراموش كرده‌اند. همچنين اعتقاد بر اين است كه به دليل شهادت ژاپن,اقدامات معلمان ژاپني بايد تقليد شود, لازم به ذكر است كه شهادت مانند يك نقشهاست, نه هدف آن.

به منظور پي‌گيري و توسعه دانش حرفه‌اي توليد شده, گروه‌هاي شهادت بايد بايكديگر در ارتباط باشند. لازم به ذكر است كه هدف شهادت, ايجاد بهترين گروهنيست, چيزي كه دانش تخصصي را توليد مي‌كند, مشاركت در ايده‌ها است. در چنينشرايطي, از منظر دانش نظام‌مند, حضور فعال در فرآيند شهادت نياز به آگاهي اساسيمعلمين درباره اصول علمي يادگيري و يادگيري - فرصت مشاركت در فرآيندتصميم‌گيري دارد - در مقايسه با كشورهايي كه از توليد نظريه‌هاي تربيتي نشاتمي‌گيرند, فرهنگ مدرسه فاصله بين تمرين و آموزش تئوري در ايران را بيشتر نشانمي‌دهد.

ايده كليدي شهيد بهشتي, شهيد بهشتي مي‌تواند راه حلي مناسب براي كاهشمشكلات پژوهشي در مدارس باشد, مشروط بر اينكه در فرآيند شهادت, معلمان بيشاز معلمان و فرهنگ‌هاي جديد معلمان مورد تاكيد قرار گيرند. آن‌ها به تدريجتجربيات و دستاوردهاي خود را به اشتراك مي‌گذارند. آن‌ها خوب كار مي‌كنند و با هم‌كار مي‌كنند و حس مسئوليت جمعي به آن‌ها كمك مي‌كند شرايط بهتري براي كارحرفه‌اي ايجاد كنند. از ديدگاه فرهنگ حرفه‌اي و حرفه‌اي: مهارت‌هاي ارتباطي و نحوهتعامل با يكديگر نيازمند تمرين بيشتر است, نبايد فراموش شود كه شهدا فرصتيبراي يادگيري از يكديگر دارند تا اينكه استاد ارزشيابي دانشكده.

مشكلات اجراي و تداوم نماز در زير برخي از چالش‌هاي اجرا و تداوم شهادت ازديدگاه دانش و فرهنگ حرفه‌اي است: وضعيت اجتماعي, فرهنگي و اقتصادي معلماندر ايران با ژاپن فرق مي‌كند. معلمان ايران فرصت استفاده از روش‌هاي حرفه‌ايآموزش ژاپني را ندارند.

معلمان به زمان بيشتري نياز دارند تا به تدريج بياموزند كه بررسي تدريس معلملزوماً ارزيابي خودكار نيست.

مديران مدارس بخش عمده‌اي از پيشرفت تحصيلي دانش آموزان را تشكيل مي‌دهند.

پژوهشگران آموزشي در دانشگاه‌هاي ايران نسبت به روش‌هاي تحقيق بيشتر بهروش‌هاي كمي علاقه‌مند هستند.

مديران مدارس بيشتر نگران هستند كه شهادت تاثير منفي بر نظم مدرسه, كلاس ورفتار معلم دارد. به اين دليل كه جاي خالي كلاس و معلم در كلاس هم كلاسيهستند.

جهاني شدن, فن‌آوري اطلاعات, ارتقاي اقتصاد دانش, و تغييرات اجتماعي‌اقتصادي كهدر نتيجه توسعه سريع اهداف, سياست‌ها, برنامه‌ها, محتوا و روش‌هاي تحصيل بهوجود آمده‌اند. پژوهش حاضر از نوع توصيفي - همبستگي است. بنابراين, حركتفرهنگي و حرفه‌اي زمان, راه حلي براي همه مسايل تربيتي و تربيتي نيست.

شهيد بهشتي يك فرهنگ حرفه‌اي معلمان, مدرسه و مدرسه است كه براساس اينفرض اساسي است كه فردي كه در جايگاه معلم ايستاده‌است كيفيت تدريس را از دست مي‌دهد. مدرسه فقط جايي براي تدريس به عنوان شغل معلمي نيست. بلكهمكاني براي يادگيري مداوم و مشاركتي معلم است. بدون يادگيري مداوم, معلمتوانايي آموزش موثر را از دست مي‌دهد.

معلمان در فرآيند شهادت ياد مي‌گيرند كه از يكديگر ياد بگيرند, تجربيات خود را به اشتراك بگذارند و به تدريس خود تجديد نظر كنند. با مشاركت در دايره طراحيمساله, برنامه‌ريزي, تفكر, عمل, مشاهده, بازانديشي و يادگيري, نوعي تحقيقاتعملكرد بحراني است. به علاوه, شاهد فرصتي را براي معلمان ايراني فراهم مي‌كند تااز تجربيات و ديگر تجربيات خود بياموزند و به طور مشاركتي به بهبود آموزش كمك كنند.

بزرگ‌ترين هدف تحصيل علم نيست, بلكه يادگيري همزمان, محيط رواني بهتري برايكار در مدرسه فراهم مي‌كند و شوق يادگيري را افزايش مي‌دهد. شهيد بهشتي به تدريج به عنوان فرهنگ بهبود آموزش و گفتگو با خود و ديگران در مدارس ظاهر مي‌شود و عاملي موثر در بهبود آموزش حرفه‌اي معلمان در مدرسه است.

اجازه دهيد يادآوري كنيم كه شهادت يك پروژه نيست كه محققان, معلمان يا معلمانارشد را انتخاب كند, بلكه يك فرهنگ توان‌بخشي حرفه‌اي براي ترويج يادگيرياثربخش باشد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 3

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 40
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 6
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 3
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 19
  • بازدید ماه : 107
  • بازدید سال : 245
  • بازدید کلی : 11121
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه